Ingen toppendag

Nej, idag är ingen toppendag. Jag känner mig otroligt trött på den här kroppen som inte orkar någonting och som bara är ivägen. Självklart är det värt det... men, jag saknar verkligen min vanliga kroppshydda och all den energi som jag en gång hade.

Har halsbränna så att det förslår (knaprar Novalucol) och Pyret verkar tycka att det är en god idé att bygga ut och renovera därinne. Sparkar och spänner ut sina små armar och ben. Ibland börjar jag nästan fantisera om att det kommer bli en födsel a'la science fiction där han sliter upp magen och kryper ut av sig själv. Otroligt vad skinnet kan töja sig ändå. Jag smörjer med olja varje dag och ber till gudarna att jag ska slippa allt för svåra bristningar.

Alla säger att det är så underbart att vara gravid... men jag förstår inte. Någon som kan förklara?

Ska bli skönt när vi är på plats i huset. Tror att en hel del av den här dalgången beror på att jag är alldeles för stressad och att det är massor som ska falla på plats. Tur ändå att jag kommer hinna landa en stund innan det är dags för det stora äventyret med förlossning och att helt plötsligt vara mamma.

Har packat ihop och ner extrarummet idag och en stor del av badrummet. Sovrummet och en del småplock kvar. Vi har hela dagen imorgon på oss... halva torsdag (ska på föräldrautbildning igen på eftermiddagen) och en stund på fredagen. Klockan 10 på fredag ska vi möta säljaren i huset och läsa av vattenmätaren och 11 ska vi samlas hos mäklaren för att skriva på de sista pappren innan huset på riktigt är vårt. Så fort städarna är klara sen, så har vi planer på att köra iväg lite saker i bilen till huset. Ju mindre att flytta på lördagen, desto bättre.

53 dagar kvar!


Kommentarer
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

jaha det var så du mena! ja det är förstås sant :)

2011-07-26 @ 17:46:30
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback