Blötdjur

Puh! Har varit riktigt mosig idag faktiskt. Ont lite här och där...

De senaste dagarna har jag tyckt att det har blivit allt mer besvärligt när jag går längre sträckor. Ibland måste jag stanna upp en stund för att jag får ont i livmodern. Är som kraftig menssmärta, men går som tur är över fort. Fick svar på vad det beror på idag när vi var till barnmorskan. Pyret som tidigare låg i sidled inne i magen, har placerat sig med huvudet neråt. Inte konstigt att det trycker när jag är ute och går. Halsbrännan som faktiskt har varit borta nästan hela förra veckan, har likaså kommit smygande tillbaka.. Uhhh va det är underbart att vara gravid! Räknar redan ner tiden tills jag får tillbaka min kropp och får träffa älskade Pyret. Men... han får stanna där inne ett tag till. Jag vill hinna flytta in i huset och fixa iordning hans rum innan han tittar ut.

Som jag skrev tidigare så är semestern slut nu... Massor som vi måste hinna göra. Ska bli fantastiskt skönt när allt det praktiska är klart och vi har flyttat in i huset. Vi bockar av saker på listan och skriver samtidigt dit nya saker. Det känns som ett evighetsprojekt. Huga!

Idag har vi bockat av:
- Bokat avläsning av elen
- Fixat gravid- och villaförsäkring
- Skickat offertförfrågan till flyttfirma (Vill jämföra pris om det är värt att anlita någon eller hyra släp själv)
- Läst på och tagit reda på mer om sophämtning. Ska ringa och boka imorgon.
- Scannat in och mejlat tilläggskontraktet till banken.
- Skrivit under lånepappren.
- Kollat upp sophämtningsalternativ och kostnader. Ska ringa om det imorgon.

Fortsättning följer imorgon... Tipsa gärna om ni kommer på något som jag borde ha koll på. Det är så mycket att det känns som ett mission impossible att ha koll på allt.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback