Nytt år och nya möjligheter

Jag hoppas verkligen att det här är året då allting vänder. Året då livet tar ny fart och beger sig in på nya vägar. Inte för att jag har ett dåligt liv. Nej, jag känner bara att det är dags att göra något nytt och ta tag i livet som bara rullar på utan att jag märker av det. Vad har jag egentligen gjort och åstadkommit under de senaste åren?

Kanske har det att göra med att man blir äldre... Börjar bli medveten om att man inte har all tid i världen att gå och längta och drömma. Det är NU man ska ta tag i drömmarna för att inte ångra sig imorgon.

Jag har under många år gått och funderat på en instruktörsutbildning inom gruppträning. Jag älskar träning och har alltid tyckt att det varit kul att träna tillsammans med andra och inspirera och peppa andra att nå sina mål. Men, jag har alltid avfärdat mina drömmar med tankar om att jag skulle vara sämst, att de andra deltagarna skulle vara proffs och grymt mycket mer vältränade än vad jag är och någonsin kommer att bli.

Hur många gånger har du drömt om någonting och sedan avfärdat dina drömmar som nonsens?

Ska vi tillsammans lova varandra att 2011 är året då vi gör verklighet av åtminstone en av de drömmar vi tidigare avfärdat? Vi lever bara en gång och det är dumt att inte våga göra det man vill, av rädsla för att misslyckas. Vad är egentligen det värsta som kan hända?

NU har jag betalat in anmälningsavgiften till en 3-dagars instruktörsutbildning. Nu jävlar! på ren svenska. En summa pengar och en gåva jag ger till mig själv, bara för att jag vill och kan. 

Vad blir din första present till dig själv iår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback