Isbana

Vid vanlig tid, 05:30 imorse, halkade jag iväg upp mot tåget. Redan efter några meter insåg jag att det hade varit bättre med ett par välslipade skrillor på fötterna. Hur svårt kan det vara att ploga bort slasket innan det fryser, eller salta/sanda vägarna?


Fortsatte att gå en bit till och försökte undvika isfläckarna och vattenpölarna så gott jag kunde. Trots detta dröjde det inte lång stund innan mina nervceller talade om för hjärnan att fötterna befann sig i ett par allt blötare strumpor. Då pluggade jag in hörlurarna i öronen och satte på Boomtown rats gamla slagdänga "I don't like mondays". Texten kunde inte känts mer rätt. I den stunden hade jag gärna skjutit ner hela den förbannade dagen.

Väl framme vid perrongen insåg jag ganska snart att det var en helt vanlig sketen måndag. Full kallabalik när skocken med pendlare skulle tränga sig fram för att slåss om de få lediga platser som fanns tillgängliga. För min del fanns inte ens bagagehyllan kvar och jag tillbringade morgonen ståendes i gången.

Imorgon är det dags för föräldramöte på jobbet. Ska jobba kväll tisd-torsdag den här veckan. Jag säger bara en sak - MERTID! Kan vara skönt att ta ut någon ledig dag under sportlovet vecka 9. SKa nog ta med mig träningskläder och springa en stund på löpbandet i skolans gym innan föräldrarna kommer. Bara 8 veckor kvar innan utbildningen nu. Måste lägga på ett kol vad gäller konditionen om jag ska orka både prata och träna samtidigt.

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback