YES! Hallelujah

Ska inte ta ut någon seger i förskott, det kan ha varit en engångsföreteeelse, meeeeen (barrabambambam) ...

Melwin har sovit jättebra inatt. =)
Jag vaknade till en gång och vet att jag tänkte "Nemen..ska han sova hela natten?" Han vaknade bara en gång vid 3 och efter amning somnade han om igen och sov sött tills Älsk. gick upp klockan 6 nu på morgonen. Då var han vaken en stund... åt och gjorde kalas i blöjan, men efter att jag bytt på honom, så somnade han om i min säng. La honom i min säng när jag gick upp... bara av bekvämlighet. Han hade sovit lika bra i sin egen säng.

En amning mellan 20:30 och 06:00... det är lyxigt värre! Nu känns det som en evighet sen första veckorna efter födseln, då han gallskrek flera timmar varje natt och höll mig vaken. Mammas pyret blir stor... Uj... måste hinna njuta... snart är han väl vuxen om det ska gå i den här farten.

Fördelen med att gå upp såhär tdigt är att jag nu hinner ta en andra kopp te... Få sitta lite längre vid köksbordet med alla levande ljus tända och bara mysa. Halv tio ska vi möta S. för att promenera tillsammans bort mot förskolan och sista tillfället på babymassagen. ansikte och axlar tror jag vi har kvar, sen kan jag massera hela hans lilla kropp. Dock inte allt för poppis med magmassage... så den skippar jag oftast.

Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback