*suck*

Ibland blir jag så trött på mig själv att jag skulle vilja kasta bort mig själv i en stor grön tunna. Jag tror att jag har drabbats av alzeimers light. Glömmer alltid något av det jag ska komma ihåg. Allt som inte står i mobiltelefonens kalender existerar inte i min värld... Så vill ni vara säkra på att jag inte missar något ska ni se till så att jag skriver in det i kalendern på momangen!

Jag har gått med ett kuvert till pappa i skötväskan sen i onsdags. Skulle ha lagt det på lådan i torsdags för att det skulle vara framme till hans födelsedag, som är idag. GRATTIS IGEN PAPPA! <3 Men har kuvertet lyckats hitta sin väg till en brevlåda? Nehepp...ligger fortfarande lika vackert kvar i väskan. SUCK! 

Skulle baka vörtbrödet idag. Skrev ner de ingredienser som saknades på matlistan... men kan jag nu baka brödet? Nehepp... sirap kom det ingen med hem.

Tvättade en maskin igår. Skulle hänga den på kvällen.... nehepp... den låg kvar i maskinen imorse.

La mobilen ute i hallen så att jag skulle komma ihåg att ta den med mig när vi åkte och handlade....gjorde jag det? Nehepp... den låg kvar hemma.

Listan kan göras ofantligt lång. Tur att det inte är livsviktiga saker som jag glömmer. Jag skyller på att jag har för mycket på gång i hjärnan samtidigt och att den automatiskt selekterar ut det som den anser vara viktigast för tillfället... Iår har jag ju iaf varken glömt mammas, pappas eller älsk. födelsedag. Glömmer sin mammas födelsedag - det gör man bara en gång... tro mig. Priset som sämsta dotter gick till mig det året...

Får väl hoppas att jag aldrig glömmer Melwin någonstans...haha...

Vi skippade dock medvetet att köpa en gran idag. Svärfar har lovat att han ska försöka plocka fram en gran från skogen hos sig, som vi ska få när vi åker dit och hälsar på nästa söndag. Lite lång tid att vänta då det skulle sitta fint med julstämningshöjare nu på momangen... men föräldraledighetsbudgeten gillar det där med GRATIS...

Melwin har ätit 3 ggr inatt istället för 1 och låg och stånkade och stönade tills jag inte stod ut längre och la honom bredvid mig. Ibland orkar man liksom inte vara konsekvent. Detta tackades för genom att blöjan tydligen hamnat på sniskan och jag vaknade upp i en nerkissad säng. Mmmm.... bebislivet är ibland underbart! haha...

Ska ägna eftermiddagen åt att slappa istället för att baka... Nya tag imorgon efter ytterligare en tur till affären. Förhoppningsvis kommer jag ihåg att både posta kuvertet och få med mig bakingredienserna hem...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback