Snart jul

Alla klappar köpta och inslagna, julgranen pyntad och klar, lussebullar bakade, knäckebröd bakat, Janssonz frestelse gjord... Det går sakteliga framåt mina vänner. =)

C. småskrattade igår och undrade hur sjutton jag hinner med allt när Melwin ska äta heeela tiden och båda boobiesarna varje gång. Bra fråga. Man blir nog lite extra effektiv som spädismorsa. Eller? Åtminstone vissa dagar. När det är lugnt och inte skrikigt, så får man passa på att plocka fram bläckfiskesinnet och göra allt samtidigt. Ofta resulterar det i att man glömmer eller klantar till något, men det blir iaf lite som blir gjort och klart.

Andra dagar vill man bara dra täcket över huvudet och energin räcker precis till att ta hand om den lilla... sig själv får man strunta i. Vad gör väl en hungrig mage eller ett smörfett hår när man kan ta de få minutrarna av egentid till att bara koppla av?

Idag ska jag försöka ta en promenad bort till affären och inhandla lite smått och gott inför julen. Mamma tar med en del, så det blir knytis... men lite ska jag ändå bjussa på själv också. Får som sagt se vad jag hinner och lyckas göra de här dagarna som är kvar. Kanske hinns det med att göra något julgodis...

10 dagar kvar tills allt socker ryker och träningen blir stenhård... Jag är redo och taggad!

Kommentarer
Postat av: Sasette

Det är glitter i granen mamma! Det syns bara inte på fotot... Don't worry...

2011-12-21 @ 11:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback