Snabbis

Blir inte något längre inlägg idag. Har bakat inför uppesittarkvällen imorgon (saffranscheesecake) och sitter nu och väntar på att den ska svalna så att jag kan sätta in den i kylen och krypa till kojs.

Melwin och jag har haft en lugn dag. Mest myst och busat. Han har idag själv börjat trycka på knapparna på en speldosa så att olika melodier spelas upp. Jag säger det igen... Man får verkligen vara med i svängarna! Han växer fort och lär sig massor.

Börjar också fundera på om det redan kan vara dags för tänder? Han tuggar på tungan och dreglar värre än en labrador framför leverpastejen. Hörde någonstans att bebisar ofta börjar dregla typ en månad innan de får tänder... Vi får la se. En sak som är säker är iaf att den dag han får en tand så blir han tvungen att ta flaska. Det är var och ens val, men jag förstår inte dem som ammar sina barn i flera år... för mig känns det äckligt. När ungen själv kan gå och lyfta på tröjan så är det nästan pervovarning i mina ögon.

Vi åkte och handlade när Älsk. slutade jobba, så imorgon blir det bara en kort tur till affären för att köpa ett par saker som jag glömde (som vanligt). Resten av dagen ska ägnas åt julförberedelser.

Sussa sött!

Kommentarer
Postat av: cissi

God jul Jennie! Hoppas ni får en härlig helg, lille Melwins första jul! Kram Cissi

2011-12-23 @ 17:17:43
Postat av: Madde

Hoppas ni får en fantastisk jul!!!

Kram

2011-12-24 @ 07:17:48
URL: http://mittkaos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback