Nu blir det andra bullar...

Nu har jag klarat en hel månad utan att smälla i mig en massa sötsaker. Har klarat fällorna med mammafika och en sambo som smaskar gotte på kvällskvisten. Jag har fuskat med totalt 2 lussebullar, ett glas julmust och en skumtomte. Thats it! Kan jag, så kan vem som helst sluta med snasket. Inga ursäkter...

Nu är det december och då har jag valt att inte ha någon utmaning. Jag ska naturligtvis inte smälla i mig mängder med godis. Det vore ju att totalt kasta bort den här månaden och raskt vara tillbaka i sockerberoendet. Men jag ska heller inte avstå helt. En och annan bulle och chokladbit måste man ju få unna sig i juletid. Eller hur?

Har dock redan satt upp ett nytt mål och en ny utmaning. Kan säga att det blir min julklapp till mig själv, då det kostade 495:-. Nu undrar ni allt vad det kan vara...haha...

Jag har ju lyckats avgifta mig från godiset, men fortfarande inte kommit igång med träningen på allvar och har fortfarande en hel del "fluff" på kroppen som jag vill ha väck. Dessutom börjar jag få ont ryggen, så att sätta fart med träningen och få tillbaka musklerna är viktigt inte bara estetiskt.

Jag är ju dessutom en tävlingsmänniska och en envis sådan (ni som känner mig vet detta..haha), så att ha lite press och hjälp på vägen kommer att göra gott. Därför, mina vänner, har jag nu anmält mig till fitnessfighten! Den 1 januari drar jag alltså igång detta äventyr och kommer förhoppningsvis att lyckas få resultat som jag kan känna mig stolt över. 

1 tim träning om dagen och ett nytt kostschema.... jo det kommer bli tufft.... men jag är taggad. Det ska bli skitkul att testa. Går det så går det... kommer inte gräva ner mig om jag inser att jag inte slaviskt kan följa programmet jag får. Men klart att det kan funka. Får hitta mitt sätt att tackla problemen som kan uppstå med en liten parvel i vardagen.

Vore kul om någon annan också ville testa. Vi kan puscha varandra. Kom igen - 500 kr är inte så mycket för en månads personlig tränare! =)

Det blir nytt år med nya rutiner! Ett nyårslöfte jag verkligen ska fixa. 30 dagar är inte så lång tid! 1/1-2012 kör vi igång! 

Vågar du? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback