helg

2 nätter i rad kan inte vara en slump? Det går jättebra för Melwin att sova i egen säng i sitt eget rum. Vaknar en gång på natten och en gång i arla morgon. Imorse fick jag honom att somna om efter 2 blöjbyten och 2 amningar. Fick sen sova till 8:30. Nice!

Idag har vi haft fullt upp. Varit en sväng till Märsta och handlat julklappar och lämnat julpeng till älsk. systersöner. Blev en tur till Märsta för att det var närmsta stället där de hade just den julklapp jag tittat ut åt mina föräldrar. Inte lätt att köpa något till några som redan har allt och inte önskar sig något. Hoppas att detta blir bra.

Melwin tycker om att åka bil. Han tittar på och grejar med sina saker, eller sover som en stock. Jag börjar fundera på om han kan vara vänsterhänt. Han sträcker nästan alltid fram vänsterhanden och greppar saker. Men å andra sidan har han inte riktigt fattat hur han ska ta saker. Är nästan mer tur när något råkar fastna i handen. Men det lär inte dröja många dagar innan han helt fattat galoppen. Det går ju så ruskigt fort! Lär sig och upptäcker saker varje dag.




Väl hemma sov M. en bra stund... Tur, eftersom jag skulle baka knäckebröd. Ska göra en korg med ost, fikonmarmelad, knäcke och annat till svärfar med fru. Lika svårt att handla julklapp till dem som till mina föräldrar, så vi tänkte ta med detta imorgon istället. Hembakt blir man väl alltid lycklig över!?





Nersölad med mjöl tog jag och M. sen ett bad. Gose... Han tycker det är jättekul att bada i stora badkaret. Sparkar med benen så att vattnet stänker. Hans badbalja är så liten nu att han måste ligga med böjda ben för att få plats.




Nu sitter M. i sin babysitter, nybadad och matad. Dags för oss att fixa lite middag och sen blir det mys i tv-soffan resten av kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback