Återblick

Julen har ärligt talat bara blåst iväg... haha.. humor på hög nivå! ;-) Inatt fick jag dra på mig morgonrocken och gå ut. Presenningen som Älsk. lagt om utemöblerna hade blåst av och fladdrade i vinden och förde ett himla oväsen. Lagom glad Jen. som gick ut och knycklade ihop plasten och stuvade in den så gott jag kunde.

Vi har haft en jättemysig jul. Lugnt och skönt och ingen stress. Nästan så att jag vill fira alla jular hemma utan hela tjocka släkten. Pappa och Älsk. ägnade julafton åt släktforskning och jag, mamma, Melwin och Bella tog en rejäl powerwalk på förmiddagen. Sen åt vi julmat och drack en hel del kaffe och åt mazariner och choklad. Massor av godis kvar. Älsk. fick ju typ 5 chokladkartonger av olika barn på hans jobb...och jag hade ju bakat lite godis. Det hembakta åker i sopen vid nyår. Julmaten däremot är för en gångs skull uppäten. Bara skinka, några korvar och rödbetssallad kvar i kylskåpet. Nice... annars brukar man få slänga med dåligt samvete eftersom man tröttnat på julmaten.

 Bill och Bull släktforskar

 Många paket som väntar på att öppnas

 Skendräktig Bella låg mest i sängen


Melwin har haft några risiga nattningar och natten mot julafton var allt annat än skoj för en trött mamma. Han vaknade många gånger och de nätterna vill jag lova att stegen mellan våra sovrum känns jobbiga. Han har dock fått massor av fina julklappar och tyckt om dem allihop mer eller mindre, så dagarna har han haft fullt upp. Kläderna är nog jag mest glad för än så länge...  Behövs verkligen så som han växer.

Vill tacka alla för de fina presenterna! <3

Några av Melwis julklappsfavoriter är:

 Gåstolen alias "Rallybilen" (tungan rätt i mun)
 Mörkt, suddigt och snett... du är väl inte kräsen? Haha...



 Babygymmet




 Barnvagnsmobilen
 Röda fina Räven


Vi fick ärva en matta av mina föräldrar som blev superfin i köket. Erkänner att det är bra med matta under bordet mamma... Du har rätt! ;-)





Jag fick min julklapp av Älsk. igår... Vi åkte till rean och köpte en våg. Jag har aldrig ägt en våg av den enkla anledning att jag mår illa över vad displayen visar när man ställer sig på den. Nu när jag ska vara med i tävlingen Fitnessfighten, måste jag dock väga in och ut mig. Jag har också en målvikt och det är svårt att veta när jag når den om jag inte har en våg.

De flesta, inklusive mig, brukar ju gå upp under julen.... Ställde mig på vågen imorse och blev faktiskt glad. Ni vet ju att jag hade 18 kg kvar att gå ner till min målvikt. Nu är det bara 7 kg kvar! NICE! 7 kg är ju faktiskt mer greppbart och känns övervinnerligt. Om jag lyckas gå ner ett kilo i veckan under januari, så har jag ju bara 3 kg kvar sen. Blev för en gång skull peppad istället för deppad när jag ställde mig på vågen. 7 kg trots att jag proppade i mig typ en halv Alladinask igår. Åt tills jag blev illamående... Beroende av choklad - Japp. Men nu är jag dock inte alls sugen på choklad. Nu är jag bara sugen på att dra igång med träningen och se siffrorna ticka ner till den vikt jag vill ha.

Ska gå till gymmet och lösa gymkort under veckan. Skulle kunna träna hemma eftersom programmet jag kommer på är funktionella  övningar som inte kräver några maskiner, men jag vill komma hemifrån en stund varje dag.. eller åtminstone varannan. Älsk. har så grymt lätt att lämna över M. till mig så fort det blir jobbigt. Ingen match för honom att få spädis då det är jag som drar det tyngsta lasset och har honom 23 tim om dygnet. Om jag inte är hemma så blir han liksom tvungen...mohaha... 

Idag blir det en promenad och i övrigt ska vi bara ta det lugnt jag och Melwis. Blåser fortfarande storm ute, men packar jag ner honom i vagnen och sätter på mig själv en mössa så ska det nog bli nice att gå ut och powerwalka. Som sagt...peppad att loosa de där sista kilona. Då får man inte bara sitta på ändan!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback