Villaägare

Oj, vad tiden går fort... inte varit här och plitat på 5 dagar. I fredags fick vi nycklarna till huset - det var äntligen vårt! Dröjde dock bara några timmar innan det kom ett samtal från städfirman som höll på att städa i huset.

"Elen har slutat fungera. Allt är mörkt och släckt här."

Vår första tanke var naturligtvis - FAN! Vi hade ju inte ens hunnit börja flytta in. Just vår tur att köpa "Drömkåken". Fick slänga oss i bilen och åka till huset för att försöka se om vi kunde klura ut vad det var för fel. Som om vi var några experter... vi har ju aldrig haft hus och vet inte vad som kan hända eller vad man ska göra åt det. Elbolaget sa att allt skulle fungera... och städfirman hade kollat alla proppar. Älsk. hittade dock en ganska väl dold switch och vips så var elen igång igen... PUH!

Vi hann köra 2 vändor med bilen full under fredagskvällen innan vi la oss och sov vår sista natt i lägenheten.

Lördagen kan sammanfattas med... svett och kånkande. Herregud vad jobbigt det var att få ner allt från lägenheten. 5 trappor utan hiss är inte att leka med. Som tur var fick vi hjälp från mina föräldrar, Älsk. pappa och fru samt Älsk. syster och sambo. Ovärderligt, kan inte tacka dem tillräckligt!

Jag hade ju lovat att inte bära, men jag har så innerligt svårt att låta bli... Kånkade och bar tills de körde iväg mig därifrån efter 2,5 tim. Jag såg visst blek ut sa de... Kanske inte så konstigt då flytten var världens träningspass och jag väger x antal kilo mer som gravid än normalt...

Första natten i huset sov jag riktigt risigt. Trodde först att jag aldrig skulled kunna somna. Fötterna värkte, vaderna krampade och Pyret, som troligtvis tröttnat på att guppa omkring när mamma sprang i trappor, sparkade som en vilding. Somnade dock tillslut, men vaknade vid halv 3 och kunde inte somna om. Fick gå upp och äta en smörgås och dricka ett glas mjölk innan jag la mig för att försöka sova igen. Somnade nångång efter 5 och vaknade igen halv 8. Sov dock som en stock inatt (bara kissat en gång..fantastiskt!). Hoppas på en lika skön natt.

De 2 dagarna som gått har det varit full rulle. Jag går och donar och plockar både till höger och vänster. Alla kartonger är nu upppackade och de flesta sopsäckarna. Står dock saker lite här och där och väntar på att flyttas till en bättre plats. Har inte ens märkt att TVn inte fungerar ännu. Det mina vänner är ovanligt för att vara mig...haha

Köksbordet visade sig dock vara på tok för stort... En stor besvikelse eftersom jag tycker mycket om det. Nu har vi ett provisoriskt klaffbord i väntan på att vi köper nytt. Måste dock sälja det gamla först för att ha råd med det nya som vi vill ha..om ingen vill skänka oss 1995 kr i inflyttningsgåva? hehe...

Var till BM idag. V.33 kontroll. Alla värden var bra - Hmmm... Hur sjutton ska jag lyckas lösa de 2 veckorna som är mellan att min semester är slut och jag planerat att ta ut föräldrapeng? Missförstå mig inte - Jag vill inte må dåligt... men jag vill må tillräckligt risigt för att bli sjukskriven. Jag fixar inte att sitta och åka tåg in till jobbet varje dag och stressa omkring där med alla kids. Havandeskapspeng lär jag ju inte få heller, eftersom inte jobbet i sig är så krävande. Måste klura på detta.

Det var dock en detalj i testerna som grämde mig endel... Vikten! Jag vet - Man går upp i vikt när man är gravid... Allt för lilla Pyret, men att väga 90 kg - Det är inte kul! *suck*. Är ju 6 veckor kvar till BF, så lär inte stanna på 90 heller... Blir många och långa promenader med barnvagnen för att få bort de kilona + hård träning sen när kroppen tillåter det.

Nu ett glas te innan jag ska krypa till sängs. Bjuder på ett kort från första morgonen när jag cyklade iväg och köpte färskt bröd till vår allra första frukost på altanen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback