Torsdag

Inte många klädesplagg som passar numera. Ser ut som en barbamamma i det mesta. Idag rotade jag fram ett par leggings och en omlottblus. Blusen är i tightaste laget kring kulan, men det får duga. Inte tjejen som brukar vara nån modetok, men här är ett bloggtypiskt foto på dagens outfit...haha






Har hunnit med att slipa byrån till barnrummet (så nu fattas bara färg som skall inköpas i helgen), dammsugit huset, satt på en maskin tvätt och städat toaletterna. Nu är jag väl värd att bara äta lunch och sen ligga och slappa med en bra bok i soffan på altanen innan det är dags att bege sig till BM på kontroll.

Ska bli spännande att se hur hon mäter SF den här gången. Hon sa själv att hon brukade mäta kort och hon har bara mätt en gång, men då var måttet detsamma som 2 veckor tidigare i Enköping (32). Kanske har Pyret stannat av lite i växten? Kanske slipper jag trycka ut en 5kgs bebbe... Det kan man hålla tummarna för...

14:30 ska jag vara hos BM och sen är det sista träffen innan födsel för föräldrautbildningen 15:15. Får antagligen gå själv den här gången också. Älsk. jobbar och eftersom han inte tycker att det är sådär superskoj, så lär han inte försöka smita nåt tidigare. Det är skit samma, men känns ändå lite småjobbigt att gå själv när alla andra går med sina partners. Vet ju att jag själv skulle börja fundera om någon mamma kom ensam. Men samtidigt så är det inte nåt att lägga energi på... Jag vet att vi är två om det här och att vi båda gläds lika mycket, så varför ska man bry sig om vad andra eventuellt tänker.

Nu lunch och sen ryggläge på altanen =)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback