Skit!

Idag mår jag inge vidare. Har haft hormonerna utanpå kroppen i 2 dagar. Ena stunden är jag glad och förväntansfull och i nästa så rinner tårarna eller så växer djävulshornen i pannan och jag är förbannad på allt och alla. Stackars sambon får verkligen en hel drös med oförtjänt skit emellanåt. Egentligen vill jag ju bara ha en kram, men som sagt... Alla känslor på en gång är svåra att sortera och placera rätt.

Vet att den här svackan beror på att jag inte orkar göra någonting. Att jag har ont och att det hur jag än gör känns ömt och obekvämt överallt. Jag som skrutit om att jag har haft så nice hela graviditeten... nu är det inte alls skoj längre. Får ingenting gjort och orkar bara ligga i sängen med datorn mest hela dagarna. När jag heller inte längre kunde gå på promenad med Bella imorse... så blev det inte direkt bättre. Fan! Känns som om någon kör en kniv i underlivet på mig vid varje steg och jag får kämpa för att förflytta benen. Tur att man är hyffsat envis och smärttålig... Men till och med jag grinar illa när det gör sådär ont.

Ringde barnmorskemottagningen och BM tror liksom mig att det beror på foglossning. Jag ska masa mig till vårdcentralen imorgon och försöka få en sjukskrivning av en läkare till nästa vecka, eftersom alternativet är att vara tjänsteledig. Då kommer nästa oro... Jag kanske har en bra dag imorgon och inte känner av någonting och får gå hem med en friskförklaring.

Jag försöker att inte klaga... och vet att det är såhär att vara gravid. Men alla som känner mig vet också att jag inte går till läkare frivilligt om jag inte tycker att det är nödvändigt. Nu känns det nödvändigt! Jag vill ha en sjukskrivning nästa vecka så att jag åtminstone får ut sjukersättning från jobbet.

Tyckte synd om Bella imorse. Jag hade lovat att vi skulle gå till skogen och kom inte längre än till parkeringen innan värken satte stopp för de planerna. Istället så tog vi cykeln och gav oss iväg. Förutom att det kändes lite som att sitta på ett blåmärke, så funkade det bra att cykla. Tog en sväng ner till hamnen och Bella blev överlycklig över att få bada. Hon är mer i vattnet än uppe på land... sötnosen.

Älsk. jobbar till sent ikväll då de har föräldramöte på skolan. *suck* Att vara själv nu är döden... Alldeles för mycket tid att tänka... Vill att Pyret ska komma ut NU! Ska jag ha det såhär i 3 veckor till?

Nej, nog med "tycka synd om mig själv-inlägg".




Kommentarer
Postat av: Kajsa

Heja dig! Kom igen du klarar det, men det låter verkligen skitjobbigt. Tur iaf att det kom då pass sent i graviditeten, vissa får ju det v11. Du är ju stark ogravid, det har du nytta av nu. Hoppas att du mår bättre im men ändå blir sjukskriven.

2011-08-24 @ 21:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback