Hemma till regnet igen...

Helgen är förbi och vardagen är tillbaka. Idag har varit första dagen som jag faktiskt har haft långtråkigt här hemma. Det beror nog främst på att jag inte sovit så många timmar inatt och därför inte orkar göra något annat än gå ut på promenad med Bella med jämna mellanrum.

Natten till idag var en riktig mardröm. Vaknade strax innan 2 och hade ruskigt ont i magen. Riktig molande värk. Tänkte att jag nog bara var nödig. Det har ju hänt förr. Rullade mig ur sängen och gick in på toa. Då började hela min kropp skaka och halsbrännan som först varit uthärdlig blev istället till illamående. Influensakänsla i kroppen tillsammans med värsta tänkbara mensvärken. Mumma! Provade att gå och lägga mig igen, men kunde inte somna då hela kroppen darrade och värkte. Fick se mig besegrad och gick upp och knaprade i mig Novalucol och Alvedon samt gick på toa en gång till... ifall att. Tog lång tid att somna sen... men antagligen funkade alvedonen och jag slumrade in igen. Vaknade varje gång jag skulle vända mig, men den värsta värken var borta. Puh!

Antar att kroppen håller på att ställa in sig på att Pyret snart ska ut. Försöker iaf tänka så... då känns det liksom som att den här vansinniga natten har haft en mening. Dock hoppas jag på att få sova inatt, men har haft halsbränna och ont i magen och ryggen av och till hela dan, så det lär jag väl inte få med min otur. Frågan är ju bara om det här ska fortsätta tills 16 sept?

Bella fann sig direkt här hemma. Hon sprang raka vägen in och hämtade sin snuttefilt och släpade med sig den ut på gräsmattan där hon sen låg hela eftermiddagen och ömsom snuttade på filten och smaskade på ett märgben. Så skönt att se att hon trivs. Det gjorde hon inte i lägenheten. Där såg man på hela henne att hon bara ville därifrån.

Har beställt en väska som jag tror kommer att bli bra till skötväska. Jag har ingen lust att betala över 700 för en skötväska. Tycker att det är vansinnigt vad de kan ta ut hutlösa priser på saker till bebisar. Den här kostade 99 kr... så passar den inte, så är det inte hela världen.

REVOLUTION ONE STRAP BIKE BAG KHAKI / RETRO PRINT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback