helg

Livet rullar vidare. Har på tok för mycket att göra för att hinna med bloggen just nu. Därav de sporadiska inläggen. Får hoppas att jag orkar och hinner ta tag i det på allvar igen.

I onsdags slängde vi det sista skräpet som fanns kvar i lägenheten. Gick smidigt eftersom vi på återvinningscentralen fick syn på Myrornas container. La rubbet där =) Synd att slänga bokhylla, datorbord och annat som ju egentligen inte är något fel på.

Torsdagen var det dags för flyttstäd i lägenheten. Vi tyckte att det kändes onödigt att åka hem, utan skulle vänta kvar tills han var färdig. Passade på att tvätta några maskiner, åkte till ÖB och handlade, tog med oss fika och åkte och fikade nere i hamnen, åt lunch på Sibylla, spelade minigolf och åkte och handlade jordgubbar... Men när det gått 6 timmar, så tog våra idéer slut. Hade inte räknat med att städningen skulle ta en hel dag. Var ju ändå bara en lägenhet.

Älsk. fick köra hem mig så att jag kunde gå på föräldrautbildningen... Handlade om annorlunda förlossningar. Ingenting man vill vara med om, men kan vara bra att känna till om det mot all förmodan skulle hända något.

Igår var Anticimex här och besiktade på morgonen. Vi fick ett år gratis genom villaförsäkringen som vi tecknade. Om något skulle ske så står de för självrisken... och eftersom det är gratis så är det ju alldeles lysande! =)

På eftermiddagen stod ett besök på förlossningen på shemat. Bara 41 dagar till BF nu! Hade inbillat mig att det skulle vara liiiite mysigare än en vanlig sjukhusavdelning, men NEJ. Kalla kårar gick längst ryggraden av de kala korridorerna och alla sterila väggar och maskiner. Hoppas verkligen inte att jag tvingas vara där någon längre stund. Vore verkligen pest att behöva knata omkring där i massa timmar. Man ska dela toalett och dusch med dem i rummet bredvid och känna sig instängd i korridorerna. Bara att hålla tummarna för att jag fixar att vara hemma så länge som möjligt.

Idag har jag klippt häcken medan svärfar och Älsk. har tätat taket och tagit bort mossan som satt fast på takplattorna. Jag hoppas på regn för att slippa vattna i rabatterna, men vädergudarna verkar inte vilja blida mig. Får väl dra ut slangen och ge de stackars plantorna en skvätt vatten ikväll. Först måste vi dock veckohandla... 
 
Som sagt - Alltid finns det något att göra...

 V.35


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback