Fredagsmys

Har nästan lite dåligt samvete... har gjort minsta möjliga hela dagen. Mestadels bara slappat och ätit kaka och choklad. Dock hunnit dammsuga och tvätta ett par maskiner. Har tvättat halva Pyrets garderob, så nu är kläderna redo tills han kommer. Undra vad vi ska ta med till BB? Vad han ska få åka hem i? Vilka kläder han ska ha på de första fotona? Svårt eftersom vi inte vet hur stor han är... Beräknas ju bli stor, så lika bra att ta med kläder i strlk 56 och även 62.

Turen till jobbet igår var trevlig (underbara kollegor), men samtidigt en bekräftelse på vad jag redan visste. Redan på väg in till jobbet fick jag ont i ryggen av tågresan och sammandragningar och ilningar av att gå. Hade ont i ryggen och bäckenet hela kvällen. Skumt att det kan vara sådan skillnad. Här hemma kan jag ju greja ganska mycket... Men det är väl skillnad på hemma, där jag kan lägga mig ner och vila och inte stressar upp mig... och jobbet där jag går mycket och har en inre stress som jag inte kan rå över.

Blir alltså en veckas sjukskrivning och en veckas tjänsteledigt utan betalt innan föräldraledigheten startar 5e sept. Pengar är inte allt...

Nu väntar jag på att Älsk. ska komma hem från jobbet. Vi ska åka direkt och handla. Behöver ha nåt att käka ikväll och nåt som vi kan äta på söndag när vi kommer hem.
Ska till Värmland imorgon och hämta Bella. Hon ska bo hos oss nu i 2 veckor eftersom mina päron ska åka utomlands. Gottegrisar! Hehe.. ;-)

Vet inte alls hur det kommer att gå med promenader. Jag får ilningar i underlivet när jag går längre sträckor, men som tur är gillar hon att ta en cykelpromenad.... och det fixar jag de dagar jag inte orkar gå långt. Blir gosigt att ha henne här hemma igen. Jag saknar henne självklart, men vet att hon har det bättre hos mina päron. Får väl se hur det blir sen när Pyret är här... om Bella flyttar hem igen eller blir kvar i Värmland.

Bara 27 dagar kvar till BF nu. Shit, vart har de här månaderna tagit vägen? Jag är fortfarande inte särskilt rädd eller orolig. Mer undrande och funderande. Det känns å ena sidan som att jag är redo för det här... att jag är redo att bli mamma. Samtidigt som jag känner mig totalt vilse och tänker ;"Hur gör man?". Känner ju självklart inte att jag har lust att ha ont och krysta ut en stor bebis... men har alla andra fixat det, så ska jag oxå kunna göra det.

Köpte 2 amningsBH igår. Berättade för mamma, vars första reaktion var; "Har du köpt några fräscha trosor att ha på sjukhuset då?"... Hon är rolig hon. Haha... Jag tror att det sista jag och personalen tänker på är vilka trosor jag har på mig. Om jag har ett par gamla urtvättade trosor eller ett par nyinköpta lär ju knappast göra någon skillnad. Upplevelsen blir nog densamma.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback