Cykelpromenad

Idag har jag haft en relativt lugn dag. Pappersarbete på morgonen... sånt där som man egentligen vill slippa. Färdigställt ansökan om föräldrapeng och skickat in en lapp om ledighet till jobbet som jag glömde bort innan semestern. Känns skönt att få stryka det från listan iaf. Är så många saker som måste göras hela tiden. JObbigt att behöva vara vuxen..hehe...

Efteråt tog jag en tur med cykeln i samhället. Orkade inte promenera, då pyret ligger och hoppar i bäckenet så att det ilar i hela underlivet. Måste ju börja lära mig hitta häromkring. Hamnade tillslut vid Lasse Åbergs MUSeum och tog mig sedan vidare ner till hamnen och cyklade genom miljonvillaområdet där nere vid vattnet. Avslutade turen i centrum där jag gick ett varv på biblioteket och i köpcentret innan jag gick in på ICA. Träffade en annan tjej från föräldragruppen och blev stående och babblade i en halvtimme. Känns bra det här... Ganska likt mina hemtrakter och skönt att äntligen bo någonstans där man kan stanna och prata med folk. Det har jag saknat.

Igår ringde en kollega från jobbet när jag var till BM. Han meddelade att min vikarie redan har sagt upp sig. Efter 3 dagar! Det säger endel om arbetsbelastningen på jobbet. Finns ingen som kommer att vilja ta tjänsten så som den ser ut. Så som de lagt shemat det här läsåret, så är det som gjort för att gå in i väggen. Galet! Men... jag kan inget göra åt saken. Har dock ännu inte nån bra lösning på de 2 veckorna mellan semestern och föräldraledigheten. En vecka obetalt och en vecka influensa får det bli i värsta fall.

Nu har jag halsbränna från helvetet och ont i magen och ryggen, så lika bra att ta en kopp te, en novalucol och sen krypa ner i sängen och läsa några sidor. Ska iväg och handla färg till barnrummet imorgon. Har beslutsamhetsångest över om vi ska ha en fondvägg eller måla hela rummet i en ljus färg. Lutar åt fondvägg... Får ta det slutgiltiga valet i butiken imorgon.

Några bilder från dagens cykelpromenad...

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback