Besök på jobbet

Igår var en riktig bakardag här hemma. Banankaka, Rabarberkaka, Kärleksmums och en nötrulltårta ligger numera tillsammans med bullarna i frysen. =)



Idag ska jag åka in till jobbet och hälsa på. Trevligt att luncha med och hälsa på kollegor, men behöver oxå prata med nya chefen om hur jag ska lösa de två veckorna
(22e-5e) som jag egentligen ska jobba mellan semestern och föräldraledigheten. Känns aningen olustigt att första gången jag träffar människan, presentera mig och tala om att jag inte vill jobba.

Men jag känner att hur frisk jag än må vara enligt alla tester, så orkar jag inte jobba. Jag vet att det kommer att bli grymt stressigt. Självklart skulle alla mina mentorselever och andra elever komma till mig med sina frågor gällande de ämnen där de fått betyg av mig. Det skulle vara möten med föräldrar angående de elever som har en hög procent IG från sitt första år på gymnasiet och en massa annat - som jag INTE vill stressa upp mig över 4 veckor innan BF.

Hade hoppats på en sjukskrivning eller havandeskapspeng, men stress och psykisk belastning är ingen sjukdom och att ha lite ont i ryggen, bli trött och få sammandragningar är ju bara som det är att vara gravid. Känns trist! Vad sjutton ska jag gå och dra på jobbet i 2 veckor för? Att min vikarie sagt upp sig gör ju inte saken lättare. Om de inte hittar nån annan så räknar de säkert med att de har 2 veckor på sig och att jag ska jobba. Då tar de fel...

I värsta fall sjukskriver jag mig själv en vecka och tar ut obetald semester nästa vecka. Som sagt... jag mår ok nu, men jag riskerar inte hälsan och Pyrets välmående för jobbet eller pengarnas skull.

Blandade känslor inför att ta tåget in till jobbet med andra ord...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Lycka till, hoppas det löser sig på bästa sätt. Jag gick inte heller tillbaka till ht när jag väntade Essie och hon är född 3/3. Bäst förlossning blir det om mamman får vila innan det är dags.

2011-08-18 @ 14:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback