arbetshelg

Den här helgen har verkligen gått i ett rasande tempo. Vart tog den vägen?

Vi inledde lördagen med en shoppingtur till Barkarby för att inhandla färg till barnrummet. Blev precis som jag skrev i fredags, ett beslut i butiken angående fondvägg och färger. Valde att göra en randig fondvägg, så även ett laserpass av den billigare sorten inhandlades. Måste ju få raka linjer.

Blev inget målat under lördagen. Det skulle ju dras ut plugg i väggen (fanns hur många som helst), spacklas, slipas och spacklas. Hade ju dessutom blivit ett hål stort som en femkrona på väggen bakom dörren som måste tätas med nät och spackel. Såg fram emot att få börja måla igår. Det där med grundarbete är ingen favorit.

När jag på söndagsmorgonen öppnade kartongen till laserpasset, upptäcker jag att det saknas. Alla tillbehör ligger i lådan, men själva passet är borta. *suck* Återigen fick vi bege oss till Barkarby. Undrar varför jag alltid har sådan otur?

Efter lunch hade vi slipat och torkat ur rummet, samt ÄNTLIGEN enats om hur många ränder väggen skulle ha och i vilken ordning färgerna skulle komma. Då kom nästa gupp i vägen. Matematik! Vi var ju tvungna att räkna ut hur breda ränderna skulle vara. Tog sin lilla tid kan jag meddela. Jag och matte har ju aldrig varit några vänner och eftersom vi ville ha olika breda ränder, så var det klurigare.

Hjälptes åt att markera ut ränderna på väggen och sen började jag tejpa upp de ränder som hade en och samma färg. Då kom nästa gupp i vägen (never ending story)... maskeringstejpen tog slut och räckte bara precis till den första färgen. Målade de 4 ränderna innan middag och sen stod arbetet stilla.

Det är så sjukt tråkigt med de här löjliga hindren. Jag vill ju bara få klart målningen och se om resultatet är lika bra i verkligheten som i mitt huvud. Ska cykla iväg till affären nu på morgonen och inhandla några rullar tejp och sen blir det målning HELA dagen. Innan jag lägger mig hoppas jag att jag orkat och hunnit måla färdigt.

Håll en tumme för att vägen framöver inte har några farthinder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback