Trött eller?

Svaret på dagens rubrik - JA!

Som alla läsare vet, pendlar jag varje dag... och som pendlare med SJ, så blir man trött men aldrig förvånad när man på centralstationen möts av ett folkhav med ca 30 000 trötta resenärer. Trodde aldrig att jag skulle ta mig hem igår och började så smått fundera på vilket hotell jag skulle ta in på för att spendera natten inne i Sthlm.

 



När klockan närmade sig 19 fick jag nog och följde med ett gäng andra pendlare på exkursion och chansade på att vi skulle kunna ta tunnelbanan till Sundbyberg och därifrån kunna ta pendeln för att komma närmre hemmet och där kunna hämtas upp av bil eller ta buss.

Någon gång efter 22 klev jag innanför dörren här hemma. Dödstrött och med värk i rygg och mage. Beslutade mig redan då för att stanna hemma idag och vila upp mig, men fick gå upp tidigt imorse för att planera och skicka iväg uppgifter till den som fick vikariera för mig.

På då vis är läraryrket mycket speciellt.... Även om jag skulle ligga hemma i influensa, så måste jag planera och ordna lektionerna. Tur att det bara är trötthet och huvudvärk som drabbat mig så att jag orkade ro ihop en planering.

Resterande delen av den här dagen ska jag försöka att vila så mycket som möjligt, men samtidigt också försöka hinna plocka och städa lite hemmavid. Det blir alltid försummat eftersom vi båda arbetar heltid och är som zombies när vi kommer hem på kvällarna. Helgen sen går åt till att göra saker och vila massor. Städningen kommer dessvärre ALLTID sist på listan...

Hej så länge....

 


Kommentarer
Postat av: Carro - C.LUNDSTROM

Åh vad kul att du gilla låten! Kika gärna igenom min blogg för jag brukar lägga in rätt mycket låtar som jag gillar:)



Jobbigt att vara pendlare med SJ, dom har inte direkt gott rykte om sig efter allt deras tjorv. Hur svårt kan det vara att göra förbättrningar egentligen? usch, tur att du tog dig hem iaf även om det blev sent! :)

2011-04-08 @ 15:26:22
URL: http://clundstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback