Stress

Börjar så smått ana den där berömda väggen... Är alldeles för mycket att göra på jobbet just nu. Hinner knappt andas. Glömmer saker, mår illa och bebisen har raveparty i magen. Förhoppningsvis lugnar det ner sig en aning om 2 veckor. Då är nationella provet och de särskilda prövningarna över.

Man kan fundera på vad fasen jag sliter så mkt för... Det ger ju inte någonting tillbaka i varken pengar eller andra förmåner. Skolan bränner ut lärare på löpande band och lägger bara den avverkade lärarens bördor på nästa lärares axlar. Vill du inte jobba kvar, finns alltid någon som är villig att ta ett jobb till en lägre lön. Jag hade inte tänkt ha hand om prövningarna, men fick det på mitt bord. Önskar att jag fick dra täcker över huvudet och låtsas att jag ingenting vet eller hör.

En kollega som är gravid i samma vecka som mig, har blivit sjukskriven för högt blodtryck. Bara att hoppas att jag tar mig igenom den här stressiga perioden utan att bli sjukskriven.

9 veckors undervisning kvar... Det ska gå... på något sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback