Självförtroendeboost =)

Hade sit-in på jobbet idag. Chefen satt med under ett 3-timmars lektionspass i svenska A. Får erkänna att jag alltid är nervös över de tillfällena. Även om jag vet att jag är bra på det jag gör, så blir det ändå lite jobbigt när man ska bli granskad och bedömd. Som lärare är man ju oftast ensam ledare i klassrummet. Det känns som när jag gick lärarutbildningen. Usch, vad nervös jag var varenda lektion jag skulle ha under praktikperioderna...haha... Det va tider det.

Fick enbart beröm av chefen. Han hade ingenting att anmärka på. Bra lektionsupplägg och bra kontakt med eleverna. Stärker självförtroendet, samtidigt som jag gärna hade fått lite konstruktiv kritik. Man kan alltid bli bättre och det är lätt att bli hemmablind med tanke på att man som sagt sällan blir granskad som lärare.

Nu är det strax dags att hoppa i sängen för att orka upp 5 imorgon igen *gäsp*... Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback