Saturday

Solen skiner... Fåglarna kvittrar... jag har haft sovmorgon... JA, det här blir en bra dag! =)

Vi ska åka iväg till Svärmor och lämna min gamla laptop till henne. Älskling ska hjälpa henne installera internet och sen blir det välan fika och eventuellt en tur till affären så att hon får handla. Får resten av syskonskaran reda på att vi är i krokarna så lär det antagligen bli en tur dit också för att visa upp den allt större magen.

Vad tycker ni om fenomenet att folk har tvångstankar och måste lägga handen på gravida magar?
Jag förstår inte och får bita mig i läppen för att inte be folk lägga av när de kommer och klappar på magen stup i kvarten. Vad tror de att de ska känna? OM jag varit tjock så hade de garanterat INTE velat ta på magen. Men bara för att det ligger någonting och jäser där inne, så vill man helt plötsligt lägga handen på fläsket. *suck*

Köpte ett fång med tulpaner igår. Tycker att det är sååå fint. Ett riktigt vårtecken när man kan ha en stor vas med tulpaner hemma. Egentligen skulle jag vilja ha en blombukett hemma hela tiden. Man blir på något sätt lite gladare av en sådan vardagslyx. Men pengarna läggs oftast på något annat som man behöver.

Om jag någon gång, mot alla förmodan, blir snorigt rik i mitt liv. Då ska jag alltid ha blombuketter hemma. =)


Dagen blir vad man gör den till... Och idag ska bli en bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback