*Puh*

Har ägnJat dagen så långt åt att bara ligga och lata mig. Efter den här veckan, så var det mer än välbehövligt. Men, nu ser jag fram emot att sommaren närmar sig med stormsteg. Bara 5 veckor kvar av terminen i runda slängar.

Har inte vågat titta på elevernas skriftliga nationella prov ännu. Är rädd att det ska bli en katastrof. Vill så gärna att de ska ha fixat d.... men innerst inne så känner jag mig orolig. Ja, ja.. det får jag ta tag i på måndag!

Önskar att jag hade orken att träna. Vill, men orkar inte... jobbig känsla det där. Kanske orkar jag ta en klass imorgon kväll. We'll see...

Idag går för övrigt mina tankar till en familj som drabbats av ett enormt slag under bältet. Storasyster i familjen har genomgått 2 operationer för att ta bort en tumör i benet. Hon är olycksfågeln i familjen på flera sätt och har flera gånger fått se sin lillasyster lyckats med det hon egentligen vill men inte kan. Nu har hon fått beskedet att benet måste amputeras ovanför knät. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för en tjej som är strax över 20 år. En sprallig tjej som älskar äventyr och träning. En tjej som varit frisk och glad... som haft framtiden framför sig... så tar livet plötsligt en sådan vändning. Sänder mina varmaste styrkekramar till henne och till hennes familj!

Nu måste jag fixa iordning mig. Vi är bjudna på grillat hemma hos älsk. syster ikväll. Första grillningen för iår. NU är det vår på riktigt =). Vet dock inte vad jag ska sätta på mig. I takt med att magen växer och ryggen ömmar, så blir det allt färre kläder som passar i garderoben. Byxor är allra svårast. Får inte igen knapparna och de som förut varit stora i midjan sitter nu så tight att jag får ont i magen. Glädjande är väl ändå att jag fortfarande får på och upp byxorna även om ajg inte kan knäppa dem. Det känns på något sätt skönt att veta att jag ännu inte blivit särkilt mycket större kring rumpa och lår... men det lär inte dröja.

Har skickat efter lite mammakläder inför sommaren från H&M, men måste försöka ge mig ut i affärerna och prova byxor. Jag har normalt väldigt svårt att få tag på byxor som passar...och det har inte blivit lättare...

Nej som sagt... in i duschen. Ha en trevlig och solig kväll allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback