Önskan...

Nu har jag äntligen några dagars ledighet att se fram emot. Tyvärr är det ju som vanligt med ledigheten som lärare... jag har hela tiden fokus och tankar på vad jag inte hunnit göra och måste göra på jobbet med rättning och planering...*suck*

Är desutom sjukt sugen på att köpa mig en systemkamera. Jag har inte känt att jag haft något behov av en egen kamera då jag kunnat låna på jobbet när jag velat. Jag har dessutom inte tagit speciellt mycket bilder... så det har som sagt inte varit värt att lägga pengar på. MEN... nu, med en liten på väg, så känner jag ett stort behov. Det skulle dessutom vara kul att fördjupa mina kunskaper och lära mig att ta bättre foton. Jag lär ju ha en hel del tid under sommaren när jag antagligen kommer att få skjuta på min semester för att slippa dra igång undervisning i nån vecka innan mammaledigheten. UNder de ensamma timmarna på jobbet när alla andra har semester så borde jag kunna hinna läsa och plugga in mig på fotografering.

Grymt sugen på att köpa en Canon EOS 550D eller allra helst en EOS 600D. Då finns möjligheten att filma också. Vet ju hur skoj det är att se filmer från min egen barndom...
Hoppas på att älsk. vinner pengar på travet den här veckan......

Vad har du för kamera? Rekommendationer tas tacksamt emot...

Kommentarer
Postat av: En av dina snälla elever som förhoppningsvis inte har IG i nationella

Vill du ha en kamera - satsa! Det är otroligt kul och man känner sig riktigt häftig med den där stora klumpen i händerna, så länge man inte går in i SVT-huset och möts av fullutbildade journalister..



Jag fotar med Nikon och är väldigt nöjd, tycker att Canon känns väldigt plastiga. Du kan ju även alltid fråga fotoläraren om tips?



Grattis igen till barnet och hoppas du trivs bra på det jobb du sedan börjar på! :)

2011-05-01 @ 22:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback