Läkare... eller?

Ja det är verkligen dagens fråga. Jag blev återigen varse varför min läkarjournal varit blank 20 år tillbaka i tiden. Det första som sker är att han (läkaren) konstaterar att jag inte ser gravid ut. - JAHA... så du tror att jag är fet? hade jag lust att slänga i ansiktet på honom, men bet mig i tungan och log.

När han sedan sätter sig och googlar efter information kring vilka allergiläkemedel som är godkända för gravida, så försvann all respekt. Det hade jag kunnat gjort själv för en mindre summa än 140 kr.

När han sedan konstaterar att jag sagt att jag är i vecka 20 och då konstaterar att jag just gått in i andra trimsemestern, så fick jag återigen bita mig i tungan för att inte hålla en föreläsning för honom i konsten att faktiskt lära sig sitt yrke.

Fick dock ut Bricanyl precis som jag ville.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback